1. Všeobecné ustanovenia
 

a) Reklamačný poriadok bol spracovaný podľa ustanovení zákona č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka (ďalej len "OZ") a Zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon"). Vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len "tovar"), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady (ďalej len "reklamácia").

 
b) Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci vyjadruje súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami a s týmto Reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že je s nimi riadne oboznámený.

c) Zákazníkom TIPA, spol. s r. o. je buď kupujúci-spotrebiteľ v zmysle § 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa alebo kupujúci-podnikateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Kupujúci-spotrebiteľ a kupujúci-podnikateľ sú ďalej spoločne označovaní ako "kupujúci".

d) Predávajúci pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Predávajúci je podnikateľom, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobky alebo služby.

 
2. Právo a zodpovednosť predávajúceho
 

a) Zodpovednosť predávajúceho
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal, má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali. Ak chýbajú tovaru také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy, ktorú vykonávali predávajúci a výrobca, že sa vec hodí na účel, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa vec rovnakého druhu bežne používa.

   

b) Práva predávajúceho
Zjavné poškodenie tovaru alebo jeho obalu pri doručovaní treba ihneď riešiť s dopravcom a spísať nezrovnalosti do preberacieho protokolu (prepravného listu). Kupujúci nie je povinný takýto tovar od dopravcu prevziať a o zistenom poškodení bez zbytočného odkladu informuje predávajúceho. Kupujúci v deň prevzatia riadne skontroluje neporušenosť tovaru a kompletnosť jeho príslušenstva. Ak príjemca dodatočne zistí na zásielke tzv. skrytú vadu alebo na pohľad nerozoznateľné poškodenie, ktoré nebolo možné odhaliť ihneď pri dodaní zásielky, kontaktuje najneskôr do 2 dní po doručení zásielky písomne odosielateľa na email: reklamace@tipa.eu alebo dopravcu DPD na tu uvedenom odkaze https://public.dpd.cz/ocm/, aby sa zabezpečilo dodatočné spísanie škodového zápisu s prepravnou spoločnosťou.

 

Pri poškodení prepravcom Slovenská pošta je nevyhnutné, reklamovať zásielku na najbližšej pobočke Slovenskej pošty, prípadne informovať našu spoločnosť na e-maile reklamace@tipa.eu. Je nutné doložiť fotodokumentáciu poškodeného výrobku prípadne obalu, v ktorom tovar dorazil a použité výstelky najlepšie presne tak, ako bol tovar zabalený. Na neskoršie reklamácie spôsobené prepravou nebude braný ohľad!

 

c) Pri osobnom odbere kupujúcim je okamih prevzatia tovaru okamihom prechodu nebezpečenstva škody na tovare z predávajúceho na kupujúceho. Ak kupujúci tovar neprehliadne pri prevzatí, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke iba ak preukáže, že tieto chyby (napr. chýbajúce príslušenstvo) mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare. Neskoršie reklamácie neúplnosti tovaru alebo vonkajšieho poškodenia tovaru nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať. Predávajúci má však možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
 

d) Právo na opravu výrobku je možné uplatniť tiež v príslušnom autorizovanom servise. Tovar môže kupujúci doručiť osobne alebo prepravnou službou. Zoznam autorizovaných servisov je uvedený v záručnom liste, prípadne ho predávajúci poskytne kupujúcemu na vyžiadanie.

 

e) V prípade, že kupujúci bude zasielať tovar predávajúcemu alebo servisnému stredisku prepravnou službou, mal by vo vlastnom záujme zabaliť reklamovaný tovar do vhodného a dostatočne chrániaceho obalového materiálu vyhovujúceho nárokom prepravy tak, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu. U krehkého tovaru by mal zásielku označiť príslušnými symbolmi. Zásielka by mala obsahovať reklamovaný Tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu dokladu o kúpe, detailný popis reklamovanej vady a správne kontaktné údaje kupujúceho.
 

f) Na darčeky, ktoré Predávajúci poskytuje Kupujúcemu bezplatne v rámci kúpnej zmluvy na iný zakúpený tovar, nemožno uplatniť záruku ani zodpovednosť za vady nad rámec zákona. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy je Kupujúci povinný Tovar, ktorý je poskytovaný ako darček vrátiť v pôvodnom stave Predávajúcemu.

 

g) Kupujúci je povinný reklamáciu prevziať bez zbytočného odkladu do 30 dní odo dňa, keď bol o jej vybavení informovaný. Táto lehota nemôže uplynúť skôr ako 60 dní od podania reklamácie.
  

h) V prípade, že reklamácia nie je prevzatá kupujúcim najneskôr posledným dňom lehoty, bude po jej uplynutí predávajúcim účtované skladné za uloženie tovaru vo výške 20, - € vrátane DPH za každý deň omeškania.

  

ch) Pokiaľ si kupujúci nevyzdvihne tovar z vybavenej reklamácie do 6 mesiacov odo dňa, keď bol o vybavení informovaný, vyhradzuje si TIPA, spol. s r.o. právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.


3. Právo kupujúceho na právo z chybného plnenia (reklamácii vadnej veci)
 
a) Ak nie je predávaná vec v zhode s kúpnou zmluvou (OZ§ 2087) alebo ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, môže kupujúci uplatniť u predávajúceho svoje právo z chybného plnenia (OZ§ 2099), zákonná záruka je 24 mesiacov (OZ § 2 161). Kupujúci má právo na odstránenie vady dodaním novej veci, opravou veci, primeranou zľavou z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy (OZ§ 2106). Za vadu nemožno považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku opotrebenia či nesprávneho používania, prípadne nesprávneho zásahu.

 

b) Ak kupujúci uplatní právo z chybného plnenia (ďalej len reklamácia), je poverený pracovník povinný o oprávnenosti rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady (ZOOS § 19, ods. 3). V prevádzkarni musí byť po celú prevádzkovú dobu prítomný zodpovedný pracovník poverený vybavovaním reklamácií (ZOOS § 19, ods. 2).

 

c) Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená:
- bez zbytočného odkladu, najneskôr do tridsiatich kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- prípadne v dlhšej lehoty, na ktorej sa predávajúci s kupujúcim môžu dohodnúť. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci rovnaké práva, ako by išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť a zákazník má právo na výmenu výrobku alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy (ZOOS § 19, ods. 3).
 

d) Poverený pracovník reklamáciu prijme, ak je tovar riadne vyčistený, vysušený a posúdenie reklamácie nebráni všeobecnej zásade hygieny.
 
4. Miesto pre uplatnenie práv z chybného plnenia (miesto reklamácie) a vybavenia reklamácie
 
a) Kupujúci by mal uplatniť právo na reklamáciu v predajni, v ktorej bol tovar zakúpený. Má však právo uplatniť reklamáciu:

- v ktorejkoľvek predajni patriacej predávajúcemu, v ktorej je prijatie reklamácie možné, a to s ohľadom na sortiment predávaného tovaru (ZOOS § 19, ods. 1)

1. Opava, Sadová 2749/42, PSČ 746 01
2. Brno, Jakubské námestie 3, PSČ 602 00
3. Praha 4, Medzi Vodami 1955, PSČ 143 00
4. Praha 8, Klapkova 3/26, PSČ 180 00

 

- v mieste alebo sídle podnikania predávajúceho

1. Opava, Sadová 2749/42, PSČ 746 01

 

           - pre Slovensko

 

MEDIA PRINT – KAPA, DEPO SK – TIPA, Stará Vajnorská 9, 831 01, Bratislava 3

Pri zaslaní balíka na DEPO SK - TIPA je tiež vždy nutné uviesť telefonický kontakt +421 903 445 585


Spoločnosť MEDIA PRINT - KAPA je zmluvný partner spoločnosti TIPA.SK pre Slovensko. Zásielky zákazníkov s reklamovaným tovarom iba prijíma, eviduje a následne odosiela do Českej republiky na ich spracovanie a vybavenie reklamácie.
Za okamih uplatnenia reklamácie sa teda považuje dátum, kedy TIPA.SK obdrží reklamovaný tovar na adrese sídla spoločnosti TIPA, spol. s r. o., Sadová 2749/42, 746 01 Opava, Česká republika.

 

b) Kupujúci je povinný preukázať, že jeho nárok na vybavenie reklamácie je oprávnený, tzn. že okrem popisu vád dokladá aj miesto, cenu tovaru a dobu zakúpenia tovaru, čo preukáže najlepšie predajným dokladom, záručným listom, poprípade iným vierohodným spôsobom (ZOOS § 16, ods. 1). Zákonná lehota na uplatnenie práv je 24 mesiacov.
 

c) Pri predaji použitých alebo upravovaných výrobkov, výrobkov s vadou alebo výrobkov, ktorých úžitkové vlastnosti sú inak obmedzené, musia byť tieto skutočnosti v doklade o zakúpení tovaru zreteľne vyznačené (právo z chybného plnenia), záručná doba je max. 12 mesiacov (OZ § 2168 ).
 

d) Kupujúci-spotrebiteľ sa môže o výsledku reklamácie sám zaujímať na adrese prevádzky, kde reklamáciu uplatnil alebo na jej zákazníckej telefónnej linke.

 

e) Kupujúci je povinný odovzdať Tovar do reklamačného konania kompletný. Ďalej odporúčame priložiť kópiu predajného dokladu, podrobný popis vady a úplné kontaktné údaje (adresa, telefón, e-mail). V prípade, že Kupujúci nedodá Tovar kompletný a jeho kompletnosť je nevyhnutná na zistenie existencie reklamovanej chyby a/alebo na jej odstránenie, lehota na vybavenie reklamácie začína až dodaním chýbajúcich častí.
 

f) Pri uplatnení reklamácie obdrží Kupujúci písomné potvrdenie - reklamačný protokol, ktorý mu slúži ako doklad pri vysporiadaní reklamácie. Kupujúci je povinný pri spisovaní reklamačného protokolu uviesť všetky požadované údaje, ktorých úplnosť a správnosť potvrdzuje podpisom reklamačného protokolu. V reklamačnom protokole sú informácie, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je Kupujúcim-spotrebiteľom požadovaný. Ak Kupujúci-spotrebiteľ výrobok do reklamačného konania zaslal prepravnou službou, obdrží reklamačný protokol e-mailom.
 

g) Kupujúci-spotrebiteľ má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov na uplatnenie reklamácie, pričom sú tieto náklady chápané ako najnižšie možné. Jedná sa najmä o poštovné za zaslanie reklamovaného Tovaru. Kupujúci-spotrebiteľ o preplatenie týchto nákladov musí požiadať bez zbytočného odkladu, najneskôr však do jedného mesiaca od konca lehoty na uplatnenie práv z chybného plnenia.
 

h) Porušením ochrannej pečate, informatívnej nálepky či sériového čísla sa kupujúci vystavuje riziku zamietnutia reklamácie, iba ak by k poškodeniu nedošlo pri obvyklom používaní. Pečate a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou tovaru a nijako neobmedzujú právo zákazníka tovar užívať.
 
5. Lehota na uplatnenie záruky za akosť
 
a) Predávajúci zodpovedá zárukou za akosť, vec bude po určitú dobu spôsobilá na použitie pre obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti do uvedenej záručnej doby alebo do exspirácie veci uvedenej na obale. (OZ § 2113). Lehota na uplatnenie záruky na akosť (záručná doba) je najmenej 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru.
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný vydať v predajni záručný list s vyznačením rozsahu a podmienok záruky. Ak to umožňuje povaha veci, postačuje namiesto záručného listu doklad o zakúpení veci (ZOOS § 16, ods. 1).
Ak sa prejavia vady v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí (OZ §2161, ods. 2).
 

b) Právo na reklamáciu tovaru zanikne, ak nebolo uplatnené v záručnej dobe (OZ §2112, ods. 1).
 

c) Reklamáciu by mal kupujúci uplatniť bez zbytočného odkladu, ihneď po zistení chyby, aby mohla byť reklamácia správne posúdená a vybavená.
 

d) Záručnú dobu nemožno zamieňať so životnosťou tovaru, teda s dobou, počas ktorej pri správnom užívaní a ošetrení môže tovar vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho používania vydržať. Na výrobné chyby žiaroviek, batérií a akumulátorov poskytuje predávajúci záručnú dobu 6 mesiacov, pokiaľ nie sú pre jednotlivé predmety zvláštne záručné doby (OZ §2113)
 

e) Ak sa vybaví reklamácia výmenou chybného tovaru za nový, beží lehota pre uplatnenie reklamácie od okamihu prevzatia 1. predávaného výrobku kupujúcim.
 
6. Kedy nemožno záruku uplatniť

a) Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním.
 

b) Predajca nezodpovedá za vady, ktoré spotrebiteľ na veci spôsobí nedodržaním všeobecných zásad zaobchádzania a účelu, ku ktorému sú z výroby uspôsobené.
 

c) Pri mechanickom poškodení tovaru.
 

d) Pri elektrickom prepätí (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok.
 

e) Pri používaní tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostrediu, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené.
 

f) Pri neodbornej inštalácii, zaobchádzaní, obsluhe, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
 

g) Ak bol tovar alebo jeho časť poškodený počítačovým vírusom.
 

h) Pri použití neautorizovaného spotrebného materiálu.
 

i) Ak bol tovar poškodený nadmerným zaťažovaním, hlbokým vybíjaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami.
 

j) Ak bol tovar upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.) a chyba vznikla v dôsledku tejto úpravy.
 

k) V prípade, že tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
 

l) Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vplyvom ľudského faktora.
 

m) Pri veciach predávaných za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na chyby, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.
 
7. Riešenie sporov
 
V sporoch vzniknutých v rámci reklamačného konania rozhoduje súd.
 
8. Súhlas s reklamačným poriadkom
 
Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.

 

V Opavě, dne 31.3.2017