OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Tipa, spol. s r.o., Sadová 2749/42, 746 01 Opava

 

IČ: 42864208, DIČ: CZ42864208

 

Registrovaná u KS v Ostravě, oddíl C, vložka 1519

 

Korešpondenčná adresa pre doručovanie tovarov, reklamácií, písomností a ďalších dokumentov alebo zásielok je Tipa, spol. s r. o., Sadová 2749/42, 746 01 Opava  

 

Kontaktné telefónne číslo slúžiace ako zákaznícka linka: +420 553 624 976

 

 (V prevádzke pondelok-piatok 7:00 -15:00)

 

 

1. Úvodné ustanovenia
 

1.1.
Tieto obchodné podmienky obchodnej spoločnosti Tipa, spol. s r. o. (ďalej len "predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy, uzatvorenej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.

 

1.2.
Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.

 

1.3.
Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
 
1.4.
Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.  
 
1.5.
Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
 
1.6.
Spolupráca s veľkoobchodnými partnermi sa riadi podľa "Občianskeho zákonníka č. 89/2012 Zb."

 

2. Užívateľský účet
 

2.1.
Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len "užívateľský účet"). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.    
 
2.2.
Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.    
 
2.3.
Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
 
2.4.
Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
 
2.5.
Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 12 mesiacov nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
 
2.6.
Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích strán.

 

3. Uzavretie kúpnej zmluvy
 

3.1
Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a ceny dopravy. Ceny tovaru a dopravy sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu.       
 
3.2.
Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
 
- objednávanom tovare (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu)
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").    
 
3.3.
Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je umožnené kupujúcemu skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Odoslať objednávku". Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho").    
 
3.4.
Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
 
3.5.
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
 

4. Cena tovaru a platobné podmienky
 
4.1.
Ceny, uvedené v e-shope, sú platné pre elektronické objednávky po dobu zverejnenia na e-shope do doby vystavenia novej cenovej ponuky. Ceny sú konečné, vrátane všetkých daní a poplatkov (DPH, RP), ktoré musí kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť. Tovar a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
 
- Platba vopred - po predchádzajúcej dohode  / TIPA SK platba vopred?/
 
- Dobierka - tovar bude odberateľovi zaslaný prostredníctvom dopravcu, odberateľ zaplatí dobierku v hotovosti alebo online platobnou kartou (ak to umožňuje dopravca) pri prevzatí zásielky.
 
- Bezhotovostná platba (faktúra so splatnosťou) - táto možnosť platí pre stálych zákazníkov, s ktorými je spísaná kúpna zmluva. Faktúra je súčasťou zásielky. Platbu kupujúci vykonáva bankovým prevodom v lehote, stanovenej na faktúre. U bezhotovostnej platby je rozhodujúci deň pripísania čiastky na účet predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo na pripočítanie zákonných úrokov za omeškanie platby kupujúcim  
 
- Platba v hotovosti - pri osobnom odbere  
 
- Platba platobnou kartou - pri osobnom odbere
 
Všetok tovar je dodávaný s daňovým dokladom a zostáva do úplného zaplatenia majetkom predávajúceho.
 
4.2.
Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s dodaním tovaru v dohodnutej výške.

 

5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
 
5.1.
Kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho info@tipa.eu.
 
5.2.
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.1. obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený predávajúcemu do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, znáša kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu.
 
5.3.
V prípade odstúpenia od zmluvy vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar vráti. Kupujúci má okrem kúpnej ceny tovaru právo na vrátenie nákladov súvisiacich s dopravou tovaru, ktorú predávajúcemu uhradil, najviac však vo výške ceny najlacnejšej ponúkanej dopravy predávajúceho.  
 
5.4.
Kupujúci berie na vedomie, že ak tovar vrátený kupujúcim bude poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný, vzniká predávajúcemu voči kupujúcemu nárok na náhradu škody jemu tým vzniknutej. Vrátený tovar by mal byť v stave, v akom ho kupujúci prevzal, teda úplné a s kompletnou dokumentáciou, čistý a v originálnom obale. Nárok na úhradu vzniknutej škody / uvedenie tovaru do pôvodného stavu, je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

 

6. Preprava a dodanie tovaru
 
6.1.
Položky, ktoré sú skladom, expedujeme do druhého pracovného dňa. Ostatný tovar expedujeme podľa možností našich dodávateľov. Pre urýchlenie počítačového spracovania objednávok je nutné uvádzanie objednávacích čísiel tovaru. Uveďte tiež svoje IČO, DIČ (firmy) a v prípade dopravy DPD a Packeta aj telefónne číslo, ktoré je nutné. Tovar zasielame na dobierku právnickým aj fyzickým osobám.          
 
6.2.
Účtujeme skutočné náklady podľa hmotnosti, rozmeru a poistenia zásielky.
 
6.3.
Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
 
6.4.
V prípade, že je nutné tovar doručovať opakovane z dôvodov na strane kupujúceho alebo iným spôsobom než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.     
 
6.5.
Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek nedostatkov toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.  
 
6.6.
Doručenie zásielky firmou DPD - doručenie zásielky priamo na adresu: do 24 hod. po vyexpedovaní tovaru, 2 pokusy o doručenie, potom možnosť sledovania zásielky podľa podacieho čísla na www.dpd.sk.
 

6.7.
Pri zvolení prepravcu Packeta musí zákazník počkať na obdržanie informačného e-mailu alebo SMS správy. V nej sa dozvie informáciu, kedy bude objednaný tovar pripravený na odber. Stav zásielky môže zákazník sledovať online po zadaní čísla balíka do sledovacieho systému prepravcu Packeta.
 

6.8.
Doručenie tovaru prepravcom WE|DO je uskutočňované v pracovné dni medzi 8 a 18 hodinou. O stave zásielky je zákazník informovaný prostredníctvom mobilnej aplikácie dopravcu. V nej je možné zmeniť dátum doručenia či presmerovať zásielku do výdajného miesta alebo boxu.
 

6.9.
Dopravca DEPO kuriér doručuje zásielky na zvolenú adresu do 2 dní od odoslania, pred doručením zákazníka telefonicky kontaktuje. Dobierku je možné zaplatiť platobnou kartou.

 

6.10.
Prepravca FOFR doručí zásielku v pracovné dni do 17 hodín na ľubovoľnú adresupri nezastihnutí príjemcu je tovar uložený v depe. Nasledujúci deň je uskutočnené opätovné doručenie, po troch neúspešných pokusoch je zásielka vrátená späť.
 
6.11.
Zásielky fakturujeme v EUR aktuálnym devízovým kurzom stanoveným ČNB ku dňu zdaniteľného plnenia. Pri objednávke nad 80,- EUR (vrátane DPH) je doprava zadarmo. Platiteľ dane musí doložiť svoje IČ DPH - pokiaľ nebude uvedené, bude tovar fakturovaný s DPH v sadzbe, platnej v SR.

 
6.12.
Cena dopravy a doručenia: Pri nákupe nad 80, - EUR (vrátane DPH) je doprava zadarmo! Neplatí pre veľkoobchodných zákazníkov. Balné neúčtujeme.
 
- Aktuálne ceny nájdete v druhom kroku nákupného košíka.

 

 

7. Práva z chybného plnenia


7.1.
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z chybného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka).  

7.2.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá chyby. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
 
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli , má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej, sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa

- tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorenej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy - je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti
 
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
 
7.3.
Ustanovenia uvedené v článku. 8.2 obchodných podmienok sa nepoužijú u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na poškodenie zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebovania, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
 
7.4.
Ak sa prejavia chyba v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
 
7.5.
Práva z chybného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania.
 
Pre Českú republiku odporúčame zasielať na sídlo firmy:
 
TIPA, spol. s r.o., Sadová 2749/42, 746 01 Opava    
 
Pre Slovenskú republiku:
 
MEDIA PRINT - KAPA, DEPO SK - TIPA, Stará Vajnorská 9, 831 04, Bratislava 3

Pri zaslanie balíka na DEPO SK - TIPA je vždy nutné uviesť telefónny kontakt +421 903 445 585.
 
Spoločnosť MEDIA PRINT - KAPA je zmluvný partner spoločnosti TIPA.SK pre Slovensko. Zásielky zákazníkov s reklamovaným tovarom iba prijíma, eviduje a následne odosiela do Českej republiky na ich spracovanie a vybavenie reklamácie.
Za okamih uplatnenia reklamácie sa teda považuje dátum, kedy TIPA.SK obdrží reklamovaný tovar na adrese sídla spoločnosti TIPA, spol. s r. o., Sadová 2749/42, 746 01 Opava, Česká republika.

7.6.
Zákonom daná záručná lehota je 24 mesiacov.
 

8. Ochrana osobných údajov
 
8.1.
Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46 / ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) ( ďalej len "nariadenie GDPR") súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovania o tejto zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom dokumentu Zásady o ochrane osobných údajov.
 
8.2.
Náš internetový obchod nie je určený pre deti mladšie ako 16 rokov. Osoba mladšia 16 rokov môže náš internetový obchod používať iba, ak na to udelí súhlas jeho zákonný zástupca (rodič alebo poručník).
 
8.3.
Kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov predávajúcim, a to pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy a pre účely vedenia používateľského účtu. Ak nezvolí kupujúci inú možnosť, súhlasí so spracovaním osobných údajov predávajúcim tiež pre účely zasielania informácií a obchodných oznámení kupujúcemu. Súhlas so spracovaním osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto článku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe znemožňovala uzatvorenie kúpnej zmluvy.  
 
8.4.
Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.

 

8.5.

Spokojnosť zákazníkov s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je e-shop TIPA.SK zapojený. Dotazníky zákazníkovi zasielame zakaždým, keď u nás nakúpi, pokiaľ v zmysle § 7 ods. 3 zákona č. 480/2004 Zb. o niektorých službách informačnej spoločnosti ich zasielanie neodmietnete. Spracovanie osobných údajov pre účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti zákazníka s nákupom na našom e-shope. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie spätnej väzby a analýz trhového postavenia využívame spracovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk; tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o zakúpenom tovare a e-mailovú adresu zákazníka s tým, že jeho osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môže zákazník kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky dotazník nebudeme zákazníkovi ďalej zasielať.

 

9. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
 
9.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
 
9.2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 12000 Praha 2, IČO: 00020869, web: adr.coi.cz, email: adr@coi.cz

 

10. Zasielanie obchodných oznámení
 
10.1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho.
 
11. Záverečné ustanovenia
 
11.1.
Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.  
 
V Opave dňa 8. 10. 2020